Fungsi Publicize Dalam FeedBurner


Fungsi Publicize Dalam Feedburner

 Sekiranya anda terlepas dengan artikel saya yang terdahulu,bolehlah klik disini untuk keterangan lanjut tentang fungsi Analyze dalam feedburner dan juga fungsi Optimize dalam feedburner(part 1).Jika anda pengguna baru,bolehlah daftar di feedburner.Ikut tutorial saya disini tentang cara mendaftar di feedburner.



 Headlines Animator
.Jika anda lihat di kanan kolumn feedburner,pertama sekali anda akan lihat headlines animator.Fungsi headlines animator ini adalah untuk mencantikkan blog anda disamping dapat memberi visitor/pelawat untuk melanggan blog anda.Pendek kata Headlines animator ini adalah HTML untuk promote blog anda serta mencantikkan lagi blog anda.Sila lihat Headlines saya dibawah.Anda boleh klik untuk melanggan dan lihat hasilnya!



Heatzik: Ultimate !


Buzz Boost
Anda punyai lebih dari satu blog?Gunakan ini untuk promote blog anda yang lagi satu.Sila lihat gambar dibawah.Ini merupakan option ke-2 selepas headlines animator.Pilih yang mana satu yang anda suka.
 
 Email subscriptions.
Jika anda lihat pada sidebar sebelah kanan blog saya,anda akan lihat langgan artikel saya,betul tak?Inilah sebenarnya emel subscription!Visitor atau pelawat yang ingin melanggan hanya perlu meletakkan emel mereka untuk melanggan.Seterusnya mereka perlu memeriksa emel mereka untuk aktifkan pengesahan langganan mereka.Seperti yang anda lihat di kotak bawah ini,itulah dia email subscription.Kalau nak langgan artikel saya sila masukkan emel anda dan klik subscribe!Senangkan?Ini adalah pilihan ke-3 selepas buzzboost dan headlines animators



Enter your email address:


Delivered by FeedBurner



Pingshot
Memberitahu servis apabila anda mempunyai post terbaru dalam blog anda.Aktifkan servis ini.Penting!Maaf tiada gambar disini.


Feedcount
Menunjukkan kepada visitor/pelawat blog tentang berapa orang yang telah melanggan / subscribe artikel anda.Ini juga merupakan salah satu cara untuk promote blog anda.Dalam feedcount ini anda bebas untuk memilih apa-apa warna kesukaan anda.Jika anda suka sila aktifkan.Lihat gambar.
Socialize
Fungsinya adalah untuk integrate feed anda ke laman sosial seperti twitter sahaja.Amatlah terhad.Namun jika anda mahu lagi meluaskan pengaruh anda ke Facebook,Anda boleh baca artikel saya yang lepas tentang cara daftar dan menggunakan twitterfeed.Web ini akan menghantar feed ke dalam facebook dan juga twitter anda.

Nampaknya setakat ini sajalah Fungsi Publicize.saya akan sambung lagi penerangan saya dalam fungsi publicize (part 2).Nantikan kemunculannya!Kepada yang tertunggu-tunggu pada Fungsi Optimize di Feedburner part 2 harap bersabor dulu....hehe separuh siap.

Jangan lupa langgan blog saya untuk ketahui tutorial selanjutnya!












blog comments powered by Disqus

Follow Me!

 

Copyright 2010 All Rights Reserved | Semua Artikel ini di karang Oleh heatzik | Original Artikel dariUncle Gua..haha