Tutorial Daftar Di Feedburner




Gambar kat atas tu memain jer hehe.Berdaftar di feedburner merupakan satu kemestian yang perlu dilakukan oleh blogger tak kiralah blog anda baru atau sudah lama.Hari ini aku akan buat satu tutorial untuk mendaftarkan blog anda di bawah feedburner.



Untuk berdaftar,sila gunakan akaun emel google anda.jika tiada,cuba buat satu emel Google anda.Mudah sajakan?Bagi yang sudah mempunyai akaun google,anda boleh terus login ke feedburner dengan menggunakan akaun Google.
 
Anda akan dibawa ke satu menu.Dan anda akan lihat satu kekotak.Sila taip URL blog anda.(url mesti Penuh dan ianya amat Penting!).Klik next


Anda akan dibawa ke satu menu baru.Boleh pilih yang mana-mana satu,tetapi saya rekomen anda pilih options yang kedua iaitu yang mempunyai nama alt=rss.Kemudian klik Next


Ok,ini adalah step yang paling penting sekali,iaitu pemilihan feed tittle dan juga feed address.Pemilihan mestilah menggunakan nama yang paling ringkas dan senang Ingat!Pemilihan nama ini amat penting.Boleh di ibaratkan seperti memilih domain anda.Hati-hati jangan sampai mempunyai persamaan nama dengan blogger lain.

Tips:Letak nombor dibelakang setiap nama.Contoh zik92.jika tidak boleh juga,pilih nombor lain yang sepadan ikut citarasa.

Anda akan dibawa ke satu muka.Klik Next!Kemudian anda dibawa ke satu lagi menu yang memaparkan 3 option. Cadangan: tickkan pada option 1 dan 3 iaitu 
option 1: dan
option 3: I want more! Have FeedBurner Stats also track.

Selesai!Anda sudah pun mendaftarkan blog anda di Feedburner.

Pada masa ini.Anda sudahpun lengkap mendaftar di Feedburner.Nantikan tutorial saya yang baru tentang feedburner ini.Saya akan membuat satu tutorial berkaitan feedburner.Pada masa ini,anda berada pada tahap permulaan.Nantikan artikel saya yang akan datang!Senang,cuma subscribe saya dengan meletakkan emel anda dan sila check inbox emel untuk verification!

*Nota kaki:Tunggu kemunculan ku hehe..

blog comments powered by Disqus

Follow Me!

 

Copyright 2010 All Rights Reserved | Semua Artikel ini di karang Oleh heatzik | Original Artikel dariUncle Gua..haha