Blog Saya Telah Di-Optimizekan!


Blog Saya Telah Di-Optimizekan!


Ssetelah bertungkus-lumus membuat research,akhirnya saya telah memilih disquss sebagai medium
Pengantaraan saya.Sebelum ini ada juga menggunakan commentluv seperti yang dicadangkan oleh blogger AriffShah tetapi setelah menggunakan lebih dari seminggu ada sesuatu yang tak kena,lalu saya beralih ke zaman batu lagi (default komen) yang membosankan


Setelah membuat sedikit tinjauan lalu terjumpa blog ezany yang menggunakan disquss,terus saya register dan membuat satu dummies account blogspot.Tujuan adalah untuk menguji sejauh mana keberkesanan disquss sebagai pengantara jin  interaksi antara pengomen dan juga empunya blog.

Akhirnya hari ini terpaksa juga akur dan dengan rela hati menggunakan Disquss sebagai medium perantaraan.

Kenapa CommentLuv tidak Digunakan?

Pada hemat aku,Commentluv ni sesuai sangat dengan pengguna yang berdomain sendiri dan menggunakan Wordpress sahaja.Kenapa?

Kerana sememangnya commentluv dicipta untuk pengguna wordpress.Lihat di laman rasmi commentluv,kebanyakan plugin untuk wordpress.Kalo korang nak guna sangat (untuk blogspot)silalah pergi ke Intense Debate.Kalau guna kat blogspot pun memang tarak guna punya...Tak comfortable katakan.Kira macam kalau ko terima darah jenis A sedangkan korang punya darah jenis B,mau tak meletup hari ni..
 Akhir sekali,kepada para blogger khusus yang ber"bin"kan blogspot.com,gunalah disquss.Commentluv hanya layak digunakan oleh blogger wordpress sahaja.Marilah sama-sama guna disquss supaya orang senang berkomen huhu ^.^..Tapi hanya latest artikel atau artikel yang terkini saja yang ada disquss.Artikel yang terdahulu tarak..Sorry to say.Kalau komen lama tuh hilang mau tak nangis aku.Komen lama tu di ibaratkan seperti emas bagi aku.So kepada yang tak suka leceh harap-harap paham jer la..kalau nak komen pada artikel lama tu terpaksalah melalui proses perit dulu..

Sekarang aku dah guna disquss sebagai medium.Anda bilakah lagi?

*Nota kaki:Artikel kali ini macam berbau perkauman ke (blogspot vs Wordpress)?Jangan marahkan gue....Kepada blogger sekalian alam,Anda digalakkan komen banyak-banyak selepas ini!
blog comments powered by Disqus

Follow Me!

 

Copyright 2010 All Rights Reserved | Semua Artikel ini di karang Oleh heatzik | Original Artikel dariUncle Gua..haha