Passwordmu Visible Jika




Hello semua. Lihat tajuk diatas. Walaupun anda semua guna Firefox dan Google Chrome atau yang sewaktu dengannya , Password anda masih boleh dilihat atau dengan erti kata lain VISIBLE!


SEBELUM!






SELEPAS!


 Lihat? Ada perbezaan tak?

Perkara ini memang selalu terjadi pada aku semasa lepak Cyber Cafe.Check Myspace dan aku tertanda Remember password! Wah..Seronok Chatting. Bila aku logout , happy go lucky la..Pasal banyak kawan yang nak add aku dan juga aweks2 yang aku tk kenal pun nak kenal aku.

Esoknya, try login balik di Cyber Cafe yang sama , tapi PC berlainan.
"Wrong Password!" Kata Encik Tom Myspace.
"What The Heck??OMG??LMAO?WTF??" Semua keluar...Aiseh

Wargh...Serius ni!Aku menggelabah.Nasib baik ada Email yang tak di-ubah password lagi! Apa lagi,Gua pergi hentam sama Abang Tom Myspace punya skuad. "Gua Punya Myspace kena Hack!Bagi balik gua punya Password!" Nasib baik dapat.Susah betul.Kena Ikut Prosedur.

Ini Bukan Email gua yang sebonar!

Sekarang ini nak pergi Cyber-Cafe pun bahaya gila.Sikit-sikit hack.Apa da..Takde keje lain ke?Aku mula siasat macam mana diorang boleh tahu password aku sedangkan ada perkataan dot..dot..kat password tu!
Step pertama tengok address bar browser. Dan aku menemui sesuatu yang pelik! Ada kod Javascript pada address bar.!
Aku try la javascript ini.Fuh..!! Memang sejibik keluar password aku! Terbeliak mata aku!Sebenarnya trick ini menjadi jika anda tick remember my password!




Maaflah!Perkataan Yang Senang DiuCap!

Gua tak bagi anda semua copy and paste semudah ABC! Kod ini bertujuan untuk tatapan umum dan bukan digunakan untuk tujuan yang salah!Just For Information Only. Bagi anda tahu bahayanya bila anda tick pada remember password! Dan jika anda dapat copy pon memang tak jadi pasal aku sudah ubah kod dan ayat serampahnya supaya korang tak payah la nak tau password orang lain...Pendek kata,tak payah Copy,Tak jadi!

Gua tak tipu!Gua tak merapu!Tak nak percaya sudah.Tapi ini terjadi betul-betul pada aku. Jadi, jika anda semua kaki lepak Cyber Cafe, Untick-kan remember my password! Ingat sebelum terkena.Ini Screenshot beliau.


Ini pun bukan email gua sebenar

Nampak tak password Found? kalo nak paparan lebih jelas,klik untuk besarkan beliau?kalau tak nampak,aku boleh uploadkan balik besar-besar punya!

Pasting Javascript ini boleh dilakukan mana-mana web sahaja yang mempunyai "remember my password".
Heh , bahaya beb.Silap haribulan Maybank punya PIN nombor pon boleh kena kebas!Oleh itu, tak payah gatal-gatal tangan nak tick "remember Password".Kan Tuhan dah kurniakan Otak yang lebih maju dan lebih tandingannya daripada komputer.Ingat ajelah.

Ya.Zaman IT memang zaman bahaya. Ingat sebelum terkena sekali lagi.Anda nak sangat ke Key ini?Dosa beb...

4 comments:

Melz on 2/1/10 said... [Reply to comment]

tapi mostly kalau CC tuh hebat . software yang dorang guna dah delete segala cache , password , history , dan segalanya dalam web browser lepas dia lock dan restart. uhuks kalau takat cc Cikai . memang jangan wat kojo la ahaks

neway sapa yang berminat nak tau tuh leh tanya aku .. boleh ke bro ? kah kah kah neway nice entry kerana mengingat :)

Sharinginfoz on 2/1/10 said... [Reply to comment]

thanks for sharing..

Beg Plastik 20 sen

Buat Salah OK ke???

cybernetic88 on 2/1/10 said... [Reply to comment]

haha. pnh buat entri pasal ni. yeap mmng btul leh dpt. spe remember me tu hbs la. mmng bngng. haha. btw cc skng lmh la. security xkuat pon. bypass skit dah leh masuk. hee. btw selain javascript ni cara len pon ade. secret =P

Seri on 2/1/10 said... [Reply to comment]

artikel yang baik dan berguna buat bloger. satu pelajaran untuk kita semua supaya berhati-hati bila melayari internet. takut pulak bila kita buka blog besok pagi dah hilang semua isinya. hehehe.

Post a Comment

Follow Me!

 

Copyright 2010 All Rights Reserved | Semua Artikel ini di karang Oleh heatzik | Original Artikel dariUncle Gua..haha