Buka Explorer Guna CMD



"Explorer Oh Explorer!" Kadang-Kadang aku cakap dengan diri aku sendiri,kenapa budak-budak ini suka sangat buat perkara jahat.Lepas Mozilla aku telah di-deletekan,Kali ini Explorer pula yang lenyap.Hampeh betul.Gua cari mana-mana pun satu habuk (explorer link) pun takde! Malas nak Install balik Explorer.Ini selalu terjadi masa aku lepak kat cyber cafe.



Trick kali ini ,aku nak tunjukkan cara-cara untuk "cari" balik Explorer yang hilang tu! Kira macam "Missing-Nin" la..sesiapa yang tengok naruto tau la benda ni.

Tapi ingat! Ini bukan search biasa saja! Kali ini pakai CMD (command Prompt) pula.Anda hanya cuma memerlukan Notepad,Whiskas, dan kuderat otak untuk membaca artikel ini!

Ok! Dah tarik nafas? mula-mula try buka Notepad exe anda.Anda tahu kan nak cari Notepad di mana?
Lepas itu, Copy pula this





Dah copy? Paste dalam notepad anda! Kemudian , savekan fail anda sebagai e.bat .Nama lain tak boleh!
Fail anda mestilah disavekan dalam C:\Documents and Settings\(???) dimana ??? adalah Profail akaun anda.

Sudah Save? Buka CMD anda. Pakai Shortcut ini , Windows key+ R serentak! Taip cmd dan tekan butang kesayangan,ENTER!

Main part!
Untuk ke web tertentu, anda semua kena tulis huruf 'e' tanpa quote sebagai pembuka jampi! Sebagai contoh e google.com . Nanti CMD akan bukakan Explorer untuk anda..Komen jangan tak komen!









0 comments:

Post a Comment

Follow Me!

 

Copyright 2010 All Rights Reserved | Semua Artikel ini di karang Oleh heatzik | Original Artikel dariUncle Gua..haha