Tukar Cursor XP anda Ke Windows 7


Ya , tajuk kat atas ini memang betul. Aku tak tipu punya! Memang aku tergila-gilakan Windows 7 tapi apakah dayaku duit tarak nak beli komputer baru.







So,aku mula cuba mengubah XP kesayangan aku menjadi Windows 7 Celup.Haha.First things yang aku paling minat sekali cursor W7.Fuh lawa juga (citarasa beb).Tu la pasal aku beri trick rahsia nak tukar Cursor XP aku yang buruk lagi dibenci ini kepada Cursor Windows 7.Tweak-In Bermula.

Download pack Cursor Windows 7 di Gudang aku dulu.Klik perkataan Gudang untuk download! Kalau nak ikut instruction readme dalam .rar tu pun boleh tapi ini cara aku. Extract fail W7 Cursor ini dalam mana-mana fail yang anda cintai.


Ok? Selesai? Step kedua,klik 2 kali ke fail W7 Cursor dan anda semua pasti nampak fail install [dot]inf/.inf? Right klik pada Install.inf dan klik Install. Tunggu Proses tersebut selesai dengan jayanya!


Selesai? Sekarang pergi ke Control Panel dan cari Mouse.Klik pointer bar dan pada scheme cari Windows 7 Cursor.Klik Apply.


Siap digunakan!


Sah digunakan pada Windows XP sahaja!











1 comments:

morriss on 2/1/10 said... [Reply to comment]

eh, ko punye notepadtabs yg kt dlm gudang tu boleh pakai kt win7 x?

Post a Comment

Follow Me!

 

Copyright 2010 All Rights Reserved | Semua Artikel ini di karang Oleh heatzik | Original Artikel dariUncle Gua..haha