Kita Kalah Pada Plagiat!




"Kepada Tukang Plagiat , tak kisah lah korang tak nak baca..tapi ini adalah untuk para blogger yang ingin baca untuk pengetahuan umum.Kepada Visitor ,baca dulu...komen la sikit..Jangan jadi Geng Anon pulak.Pakai ID masing-masing lagi baik...Nak kutuk blog aku..aku terima dengan gelakan"..wakaka gurau





Plagiat.Tiap-tiap hari kita dengar perkataan ini.Pada Blogger sekalian , Plagiat ini merupakan musuh Utama mereka kerana mereka ni semua pencuri , perompak ,pencopet , maling ,copy-cat dan bermacam-macam lagi gelaran kehormatan untuk tukang plagiat.Dalam Dunia Internet,tak payah cerita ,memang berlambak.Ada saja artikel menarik terus Copy dan Paste dalam blog masing-masing lepas tu Claim yang artikel ini memang sah milik beliau dan mengatakan bahawa beliau perah otak semalaman  padahal ayat dan Isi sebijik macam Artikel owner yang sebenar.

Kegiatan tak bermoral ini memang menyakitkan hati terutamanya para Blogger tak kiralaah anda pengguna wordpress,blogspot ,Joomla, atau yang sebangsa dengan mereka bertiga. "Dahlah tak bagi Kredit kat Owner sebenar artikel , lepas itu senang-senang claim artikel ini milik beliau! Ini dah lebih ni...Gila kentang". Mungkin ada diantara anda semua pernah mengucapkan perkataan ini dan produk sampingannya adalah pelbagai carutan akan dilontarkan kepada tukang plagiat. Memang patut pun anda cakap macam itu.


Kesan

Kesan sampingan kegiatan ini adalah kehilangan trafik.Aku ada terbaca artikel mat salleh (orang Barat) mengatakan "Kegiatan plagiat ini boleh menyebabkan anda kehilangan trafik yang banyak di samping menaikkan trafik Si tukang Plagiat" Diorang katalah..tak tahu la betul atau tidak.Aku Quote dan terjemah saja ayat diorang.Orang putih jangan percaya bulat-bulat

Balik semula tajuk diatas.Memang kita kalah pada plagiat.Letaklah tanda "Dilarang Plagiat" atau tulis Sticky Note "wei jangan Plagiat la wei.." atau buat pop-up Windows "Aaah...jangan Plagiat da...." bla...bla..bla.. Mereka akan buat punya! Kita memang kalah pada tukang plagiat ni!

Teknik Plagiat
AMARAN! INI ADALAH TAKTIK BIASA YANG MEMANG TUKANG PLAGIAT BUAT! JANGAN IKUT!!



Part ini memang best.Si tukang Plagiat memang power bab ini.Kalau boleh sekali dengan gambar pun beliau nak rembat. Hampeh betul!

Taktik I-Select All guna Mouse,Right Click dan Klik Copy

Ini taktik Plagiat yang paling bodo la yang biasa dibuat.Highlight sahaja apa yang ada dalam Artikel tersebut dan Copy and then "Poof" Kokocrunch! Siap! paste dalam blog lepastu Claim artikel beliau.Sedarlah wahai plagiat. Kalau nak cilok artikel tu berpada-pada la..Ini sekali semua korang nak balun.Sekurang-kurangnya ubahlah sedikit ayat-ayat tu mengikut acuan ayat korang! Kita kalah pada mereka 0-1.

Taktik II- (CTRL+A) + (CTRL+C) + (CTRL+V)

Ok.Teknik pertama gagal kerana anda semua power dah edit HTML.Siap ada pop-up pulak tu.Kita Seri dengan tukang Plagiat 1-1.Tengok teknik II.Teka apa jawapan untuk equation atas tu? Plagiat la..Kali ini guna Keyboard.Selepas kegagalan mouse , Keyboard pula hamba abdi mereka.Terbukti berjaya kerana pemilik blog terlupa nak edit HTML supaya keyboard pun tak boleh copy. Ya mereka naik satu point , 1-2!

Taktik III- Addon haram Browser

Teknik II gagal bagi mereka.Congrats! Seri 2-2.Berubah kepada teknik III ! Addon untuk browser pula jadi hamba.Addon ini memang berlambak lah di internet! Terutamanya dalam warez-warez Orang Putih.Diorang la master-mind untuk aktiviti ini!Kononnya artikel ini bukan hanya milik tuan punya blog tetapi milik semua yang guna internet.Pigi lah..!yang dapat untung mereka sedangkan owner artikel yang tulen lagi suci merempat.Biasanya Addon ini berlambak untuk platform Mozilla Firefox.Paling banyak! kalau addon x tak boleh guna , addon y pula guna dan seterusnya sampai diorang boleh plagiat!Apa nama addon tu?Sumpah aku taknak bagitahu... Hampeh. Kita ketinggalan 2-3 !

Taktik IV - Penggunaan javaascript.

HTML yang anda edit masih power lagi hingga tukang plagiat ini tak boleh nak bypass ataupun tukang plagiat ini bodo tak reti nak guna addon untuk memplagiat tersebut.Ketika ini anda seri 3-3! Satu lagi masalah datang.Javascript.Ya javascript. Aku ada jumpa satu javascript dimana jika kita paste pada adress bar kat atas dan ketika itu anda berada dalam blog mereka , anda boleh bypass dan boleh copy dengan sewenang-wenangnya.Tapi penggunaan javascript ini ada had.Iaitu Masa (time) adalah hadnya. Oleh itu,si tukang plagiat ini akan cepat-cepat copy dan paste dalam MS word sebagai contoh atau paling koman guna notepad.Ya , masa inilah anda tumpas lagi kepada tukang plagiat.3-4...! javascript jenis ini memang berlambak juga dalam internet.Cuma aku takkan bagitahu korang apa nama javascript itu.Kalau javascript A tak boleh guna, javascript B dicuba dan jika tak boleh pakai juga berubah kepada javascript yang seterusnya.

Taktik V- CTRL+ PrintScreen/print homepage
Katakan javascript yang digunakan oleh tukang plagiat semua tak menjadi kerana kebodo-an mereka atau tersilap copy javascript.Ya kita naik satu point seri 4-4...Kemudian Tukang Plagiat Beralih kepada taktik  Printscreen.Taktik ini memang leceh la..Kena PrintScreen lepas itu paste dalam MS Paint.Haha  bodoh betul cara ini.Tapi strategik untuk cilok gambar xclusive.Just Crop sahaja dan "well done bro..U got New Pic".Kalau artikel mereka crop lepastu salin balik dalam notepad atau MS word.Paling malas macam keldai pun,Crop artikel lepas itu upload dalam blog sendiri.Selain itu Pakai printer terus lagi senang.Haha.Aku kata mula dari tatik V hingga akhir ini kita memang kalah teruk.kalau aku sambung sampai habis memang kita ketinggalan berbelas-belasan di belakang tukang plagiat ini lah! Komferm 101%.Tapi aku malas nak sambung pasal nanti tukang plagiat tahu lagi susah...Lepas taktik V , memang hardcore gila cara yang ke-enam dan ke-atas..! Boleh meruntuhkan trafik anda semua.

Kehausan Idea?Try This for Tukang Plagiat

Cuba la korang plagiat pula artikel Orang putih dan terjemah sedikit atau nak ubah semua lagi bagus.janganlah asyik plagiat saja artikel bahasa Melayu..!kalau macam tu bungkus lah...
So aku cadangkan bahawa korang plagiatlah artikel dalam forum-forum orang putih..atau blog orang putih...atau nak rembat Blog Indonesia punya artikel pun boleh...

"Lagi best kalau korang rembat artikel yang dibuat dan direka oleh orang Yahudi laknat"
 
Anda nak paste sebiji macam dalam blog korang lagi aku tak kisah!Boleh la ko drive traffic dari International ke blog korang dan menambahkan pendapatan Nuff korang.Nak tambah lagi pun boleh...gua tak kisah...tapi Plagiatlah blog dari barat...Sedikit sebanyak boleh musnahkan mereka.Aku takdalah anti sangat k....


Kesimpulan
Dunia Internet..Biasalah..Dunia tanpa sempadan.Semua boleh dapat.Kepada tukang Plagiat yang bermaharaja-lela di luar sana , hentikan saja kegiatan korang yang tak bermoral ini.Dan aku tahu sesetengah daripada korang minat artikel ini dan Plagiat balik artikel ini."Apa Macam bro and sis?"Sekurang-kurangnya bagilah kredit sikit ataupun backlink untuk aku sudah.kalau boleh ubah la sikit-sikit artikel ini.Aku cuma berkongsi artikel ini kepada korang dan sesetengah daripada korang memang dah copy la artikel ini...Aku tahu...Wakakaka...janganlah anda semua membinasakan Industri blogging Malaysia seumpama musnahnya empayar industri Muzik negara kita...

4 comments:

Nova Imoet on 3/1/10 said... [Reply to comment]

yang nulis paing paham soal plagiat..
hayo ngaku..
wkwkwkwkw..

Unknown on 3/1/10 said... [Reply to comment]

Tu arr pasal , plagiat owww plagiat.

Buat masa nie alhamdulillah , takda sebarang report yang artikel aku telah jadi mangsa plagiat.

Azrul Hisham on 3/1/10 said... [Reply to comment]

salam ziarah....actually aku memang benci ngan tukang2 plagiat artikel ni....memang keji sangat...

heatzik on 3/1/10 said... [Reply to comment]

Tahu takpe...aku memang dah tahu dah sape yang plagiat artikel aku...

tp apa boleh buat...

Post a Comment

Follow Me!

 

Copyright 2010 All Rights Reserved | Semua Artikel ini di karang Oleh heatzik | Original Artikel dariUncle Gua..haha