Black SEO Yang Mungkin Anda Guna


Black SEO Yang Mungkin Anda Guna

"Artikel ini merupakan sambungan entry khas iaitu Bahagian Pertama.Semua yang telah ditulis disini telahpn dicedok dan dikaji secara teliti."-Heatzik


Hello semua,hari ini jom kita sambung perbincangan berkaitan dengan Black SEO yang boleh mengancam nyawa blog anda.Black SEO kali ini akan didedahkan oleh saya setelah katam membaca sebuah E-Book SEO.Diharap segala maklumat yang diberi jangan dislah guna oleh semua pihak lol...

Black SEO 2-Image Tag Spamming 

Pernah dengar tak Image tag?Image tag digunakan untuk melabelkan sesuatu gambar atau images supaya search Index dapat mencari dan menyenaraikan gambar anda (images) ke dalam sistem Index mereka (sebagai contoh:Google Images,Yahoo! Images).Melalui kaedah ini juga dapat meningkatkan trafik blog anda tetapi tahukah anda meletakkan image Tags secara berlebih-lebihan juga boleh mengakibatkan Google Images/Google.com akan banned dan tidak akan mengindex blog anda!

Tidak tahu Apa Itu Image Tag?Lihat gambar dibawa-
Beginilah rupanya Image Tag Spam.Lihat Keyword yang ditulis.Banyakkan?Kaedah sebegini tidak patut digunakan oleh kebanyakkan blogger.Ya sudah semestinya anda tak boleh lihat tetapi Search Index Boleh!
Tujuan utama Images tagging ini adalah untuk membantu individu jika visitor melawati blog anda dan mendapati blog/web terlalu lama untuk loading atau fungsi untuk melihat gambar telah disabledkan oleh browser, maka Image tagging akan keluar membantu.Tetapi cara ini telah disalahgunakan.

Untuk menggunakan Images tagging sememangnya boleh,tetapi jangan biarkan keyword anda terlampau panjang.Sebaliknya rangka keyword yang penting.Bilangan keyword yang anda boleh masuk adalah sekitar 2 atau 3 keyword sahaja.Sebagai contoh: Trick,Tutorial PC,Muatturun.Setiap keywod perlu di letakkan tanda koma (,) sebagai penanda.Anda juga boleh meletak tanda pipe " | ".Fungsinya sama saja bagi search engine.Pipe/" | " bermaksud "OR".

Bagi pengguna Wordpress yang mempunyai Domain dan Hosting sendiri,anda boleh mencuba plugins untuk memasukkan Image Tagging (alt).Sebenarnya itulah kelebihan wordpress sendiri.Kagum betul!Bagi pengguna blog percuma seperti blogspot anda boleh meletakkan sendiri images tagging ini secara manual dan kerja tersebut memang menyusahkan dan kurang efisien.

Kesimpulannya,gunalah se-elok-eloknya Images Tagging ini agar Google tidak melabelkan anda sebagai seorang Black SEO.Perh....


*Nota kaki:Bile seh aku nak tukar domain dan hosting sendiri....

0 comments:

Post a Comment

Follow Me!

 

Copyright 2010 All Rights Reserved | Semua Artikel ini di karang Oleh heatzik | Original Artikel dariUncle Gua..haha