Apa itu safe Mode


Adakah anda betul-betul mengenali safe mode?Adakah anda tahu bagaimana hendak mengakses safe mode?Artikel ini akan mengajar anda tentang cara-cara untuk mengakses Safe Mode bagi yang tidak tahu.Bagi yang tahu Bagus haha...





Sebenarnya Apa Itu Safe mode?
Safe mode adalah satu proses yang ada dalam OS windows sejak dari Windows 95 lagi.Tujuan wujudnya Safe Mode adalah untuk memberi pengguna Windows untuk membaiki Windows tanpa memerlukan kehadiran Software dan hardware yang tak diperlukan.


Mengapa Saya Perlu menggunakan Safe Mode
Ya anda memerlukan beliau.Safe Mode Bertujuan untuk memberikan anda masa untuk bertaubat membaiki,membuang aplikasi software/hardware yang menyebabkan BSOD (blue Screen Of Death).Cara ini merupakan cara yang terakhir untuk membaiki komputer sebelum anda mencuba format komputer.


Bagaimana Untuk Mengakses Safe Mode?
Senang sahaja.Anda cuma perlu restart balik komputer anda dan tekan kekunci F8 atau F9 atau F10..Kekunci ini berbeza mengikut Hardware Vendor manufacture anda.Tetapi yang paling lazim digunakan adalah F8.Jika anda berjaya anda akan dibawa ke skrin Hitam dan akan dipaparkan  pelbagai option.Anda hanya perlu menekan "Start Win XP with Safe Mode".


0 comments:

Post a Comment

Follow Me!

 

Copyright 2010 All Rights Reserved | Semua Artikel ini di karang Oleh heatzik | Original Artikel dariUncle Gua..haha