Generasi Windows? Ye ke?


Aku rase lawak ni mesti korang dah familiar kan?Tapi takpe...Aku saje-saje jer nak wat post kali nie pasal aku punya bog nie macam kelihatan boring tanpa lawak Sengal... Windows?Aku rase hampir semua orang kat Malaysia nie expert guna windows...Lain-Lain OS mungkin kurang penggunaan nya kot...Yang paling dekat pun aku rase Linux (haha teka jer) Tapi korang tau tak Brape banyak generasi windows?Kalo setakat tau Windows XP jer ape barang..Hehe,Kenal-kenal dulu dengan nenek-moyang Windows dulu...





WINDOWS 1.0

Nie Atok segala Windows..!!! Aku tengok windows Generasi 1.0 nie macam tak meriah... Overall Membosankan..

Windows 2.0



Hmm...Lebih kurang jer nak...Cuma ade la sikit Upgraded...

Tak payah la aku citer untuk windows 2.xx,3.x,Windows NT 3.xx..lebih kurang jer... Cuma bila korang masuk era Windows NT,ade la sikit2 macam Windows 98..Itu pun kurang 'best n power'


Windows 95



Aha...!!Akhirnya selepas era Windows 1.0,2.xx,3.xx, dan NT 3.xx yang membosankan,sampai juga windows 95..!!!tengok macam 98 tapi sebenarnya ini windows 98 punya atuk...Baru semangat sikit nak guna hehe...


Windows 98 ,98 SE




Lagi semangat aku (tak tau la korang semangat ke tak) Inilah era Windows 98..!!Aku guna Versi nie mase aku darjah satu dulu...Fuyoo..!!!Tak sangka..tapi intel Celeron punye...Kudik giler....Walaubagaimanapun,aku tetap bersyukur kerana Windows 8 nielah yang membuatkan aku "jatuh cinta" dalam dunia IT.. So,start dari darjah 4...aku mula try bukak isi perut komputer aku yang ber'OS' kan windows 98 nie...Aku buat research and Destroyed haha...Pasal komputer aku dah jahanam dah...Aku mula try buka Safe-Mode,belajar CMD,Ape mak-nenek dengan berpandukan buku "all About Win98" karangan abang sedare aku sendiri...Dari Wind98 nielah aku try format sendiri waktu aku darjah 4 dan pertama kali aku fail untuk format sendiri haha..jahil betul aku dulu..tapi biaselah setiap kegagalan akhirnya berakhir dengan kejayaan...Akhirnya bukan aku yang format tapi kedai yang buat dan maka dari saat itu terbang RM 150 bapak aku...


Windows 2000



Aku tak tau pulak ade Windows 2000...Tapi takpe...sekadar Tree Family jer.. Hehe..Mungkin korang pernah jumpa tapi sorry bagi aku..Tak pernah jumpa pun OS nie...
Windows ME



OS Windows yang paling aku benci dan sangat aku kutuk all the times...Infact sampai sekarang aku anti ngan OS nie...Banyak problem tentang Win Me nie (bagi aku la..) Nak install Game pun tak boleh...Bukak Internet pun tak boleh..bla..bla..bla... Aku ade juga dengar rumor tentang win Me nie..OS nie merupakan "failed OS"...Hmm...Memang pon..!! Sampai ke satu tahap..aku crash kan aje sistem dalaman WinMe nie..Dan lepas tu mulalah "zaman Kegelapan" aku...bapak aku tak membenarkan lagi aku main komputer dan sentuh...Segala PC yang ade telah di simpan di dalam store belakang...2 tahun aku tak pegang komputer..Wa.....~~ Aku sanggup pergi Internet Cafe untuk main game yang jaraknyer 4km menaiki basikal dan ada satu kali aku pernah kantoi ngan polis pasal bawah umur...Nasib baik ada sorang polis tu kawan baik bapak aku..So , lepas beb...


Windows XP...




Tak payah citer la...Aku pakai OS nie memang lewat pun...Sekitar aku Form 2..(ketinggalan zaman aku nie!!!) Aku memang tabik spring ngan OS nie...Pasal XP la aku jadi makin mahir dalam bidang Software n Hardware..Aku ikut perkembangan Xp dalam majalah PC (Malaysia)...Memang bagus...!!Step by step tentang care2 nak jaga komputer...Wakaka...Sampai mak aku kate," Bang o..bang..!!Nanti mak masakkan nasi berlaukkan Ram masak asam pedas ye!!' Gitulah..


Windows Vista..




Windows yang pernah aku guna tapi aku tak pernah try lagi install kat komputer aku sendiri...Almaklumlah...Aku guna pun kat rumah sedare...Pastu aku ak try beli DVD Installer Vista bapak aku pun berkata.."Tak payah la ko nak beli DVD tu...XP dah Ade...Nak wat ape ngan Benda nie..!!! XP pun Windows gak..." Maka sejak dari itu , terhenti niat murni aku nak Install Vista..


Windows 7




Aku rase aku sorang la yang paling 'batak'...Nak kata guna W7 nie pun belum pernah...Wu.....~~~Kesian betol....Bila aku searh untuk download game ,Semua kate "game nie perlukan OS yang paling tinggi..,Paling koman pun Vista" Aku rase aku kena bersabar sikit la....


Last But not Least;


Windows..!!!


Agak-agak...bila Microsoft nak buat windows macam nie...


0 comments:

Post a Comment

Follow Me!

 

Copyright 2010 All Rights Reserved | Semua Artikel ini di karang Oleh heatzik | Original Artikel dariUncle Gua..haha