Mari Buat Banner Secara Online


 Membuat banner secara online

Tutorial kali ini Ingin mengajar semua untuk membuat banner secara online tanpa menggunakan Software Photoshop dan sebagainya.Sebelum itu anda perlu pergi ke laman web banner maker sebagai persediaan.Dan sudah tentu ia adalah free cuma pada bahagian terakhir anda cuma memerlukan kemahiran edit sendiri.




Langkah1

Pilih saiz banner anda dahulu.Ikut kesesuain blog masing-masing.Minta perhatian.Jangan klik pada remove advertising kerana ianya untuk pengguna berbayar!Selepas puas memilih banner,sila klik background untuk langkah seterusnya.
Langkah 2
Pemilihan warna.Anda boleh memilih 2 warna.Top dan Bottom.Mengikut citarasa anda.Kalau anda hendak warna terang diatas di ikuti dengan warna gelap dibawah,dipersilakan.Ini dipanggil gradient.Jika nak Gambar sendiri pun boleh.Upload sahaja.Klik pada test tab untuk proses selanjutnya!
 
Langkah 3
Pemilihan font.Mengikut citarasa anda.Terdapat banyak pilihan.Pilihlah puas-puas.Anda boleh settings sendiri di sini.Klik pada border untuk selanjutnya

Langkah 4
Border.Anda boleh set ketebalan border untuk banner anda.Klik pada effect untuk langkah selanjutnya

Langkah 5
Kepada yang menyukai effect,Aaaa silakan jangan malu-malu.Tak suka anda boleh skip.Tak mengapa!

Langkah 6
Save.Saranan agar anda terus mendownload.Bukan copy link banner anda.Kerana anda perlu edit cop tanda "made with banner" dan hosted by imgur.com.Edit boleh dilakukan dengan Paint.Downloadkan senang!

Selamat Mencuba
*nota kaki:aku tak tau guna CS3 lol



2 comments:

Zikri Husaini on 10/4/10 said... [Reply to comment]

mantap... :-)

s4m on 13/7/10 said... [Reply to comment]

good info!

Post a Comment

Follow Me!

 

Copyright 2010 All Rights Reserved | Semua Artikel ini di karang Oleh heatzik | Original Artikel dariUncle Gua..haha