Buang Virus Secara Manual





Artikel kali ini akan menunjukkan korang satu lagi cara membuang virus secara manual menggunakan software yang free.Software ini boleh detect fail virus yang tersembunyi (hidden) tanpa memerlukan anda tukarkan folder Option anda.




Untuk mengesan kehadiran tetamu anda (virus),sila cuba right klik pada icon pendrive anda.Jika terdapat perkataan yang pelik lagi melik terpapar,jangan pandai-pandai tekan.Rileks dulu.Jangan menggelabah.Jangan format terus pendrive anda dikhuatiri akan menyusahkan anda kerana semua fail anda akan hilang ditelan zaman haha...


Lihat contoh dalam gambar rajah dibawah lebih kurang macam ini la...Kalau lain perkataan daripada dibawah anggap sahaja pendrive anda dijangkiti virus.





Jika anda meggunakan Freecommander (FC) anda boleh lihat sedara anda secara live dari skrin monitor anda.Sila cakap "Hi virus...gua dah jumpa lu...Siap la ko..."Haha gurau.Jangan kasi Chan kepada beliau!




Sudah terang lagi bersuluh.Jom keronyok beliau.Haha...Delete sedara anda dengan cara biasa yang anda guna.Delete semua fail yang anda rasa suspicious/aneh/pelik/ntah apa-apa.


Selamat mencuba.
Link download software

0 comments:

Post a Comment

Follow Me!

 

Copyright 2010 All Rights Reserved | Semua Artikel ini di karang Oleh heatzik | Original Artikel dariUncle Gua..haha